Posiadacie wiele kont pocztowych? To pewnie macie problem. Sam mam ich siedem i zarządzanie nimi wszystkimi to czasami prawdziwe wyzwanie. Istnieje jednak jedno, proste rozwiązanie, które pozwoli Wam odbierać wiadomości ze wszystkich kont i na każdym urządzeniu. Wystarczy, że podepniecie wszystkie konta pod klienta pocztowego Gmail. Podczas wysyłania wiadomości będziecie mogli wybrać, z którego konta ma ona zostać wysłana, a podczas odbierania Gmail oznaczy wasze wiadomości specjalnymi etykietami. I chyba najważniejsza rzecz, będziecie mieli dostęp do waszej poczty firmowej również z poziomu smartphone’a. Zatem do dzieła.

Oczywiście pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest zalogowanie się na swoje konto Gmail. Jeśli nie posiadacie konta w Google będziecie musieli je założyć.

Następnie w prawym, górnym rogu wybieramy przycisk Ustawienia.

Na ekranie, który pojawi się po kliknięciu przechodzimy do czwartej zakładki Accounts and Import. Następnie wybieramy przycisk Add an email account.

W oknie, które pojawi się na ekranie wprowadzamy nasz adres mailowy.

W kolejnym kroku po prostu wybieramy Next 😉

W tym miejscu niektórzy z Was mogą spędzić dłuższą chwilę. Skąd wziąć te wszystkie dane? Do konfiguracji klienta pocztowego potrzebujemy:

  • nazwy użytkownika, najczęściej adres mailowy
  • hasła
  • adresu serwera
  • jeśli chodzi o port to dla POP3 będzie to najczęściej 110 dla połączeń nieszyfrowanych i 995 w przeciwnym (zalecanym) wypadku

Wszystkie te dane możecie znaleźć u waszych usługodawców. Na samym dole podałem trzy przykładowe konfiguracje.

Po poprawnym zweryfikowaniu danych dostępowych Gmail zapyta nas czy chcemy również podłączyć adres mailowy w celu wysyłania wiadomości. Czemu nie 😉

Znów wprowadzamy dane dostępowe. Jedyną różnicą będzie port, dla połączeń szyfrowanych najczęściej 587.

Na podłączany przez nas adres mailowy otrzymamy jeszcze maila z potwierdzeniem. Po kliknięciu w link lub skopiowaniu i wklejeniu kodu …

Gotowe! Nasze maile będą dodatkowo widoczne również na Gmailu, a my będziemy mieli do nich dostęp również na smartphonie!

Skąd wziąć dane dostępowe?

Jeśli konto pocztowe zakładał wam informatyk, najlepiej będzie go poprosić o przesłanie danych dostępowych. W sytuacji gdy macie dostęp do panelu serwera poczty, możecie podejrzeć wszystkie dane. Poniżej konfiguracja dla trzech popularnych usługodawców:

ovh.pl

https://docs.ovh.com/pl/emails/konfiguracja_konta_e-mail_w_programie_thunderbird/

home.pl

Jak skonfigurować program do obsługi poczty?

futurehost.pl

https://futurehost.pl/pomoc/poczta-e-mail/parametry-poczty-e-mail?c=13&a=12

Mam nadzieję, że udało się wam podpiąć pocztowe konta firmowe pod Gmaila. Jeśli jednak mielibyście  jakieś problemy, piszcie śmiało w komentarzach.