Jeśli oprócz prowadzenia działalności musicie jeszcze sami ogarnąć wszystkie działania waszej firmy w social mediach, istnieje duże ryzyko, że mogliście przegapić pewne istotne funkcje oferowane przez portale społecznościowe. Dziś chciałem pokazać wam dwa prosta rozwiązania, które możecie wykorzystać.

Zapraszanie osób lajkujących posty do polubienia strony

Przy poszczególnych postach opublikowanych na stronie na Facebooku pojawia się informacja o liczbie użytkowników, którzy na daną aktywność zareagowali.

liczba osób, które zareagowały na posta

Po kliknięciu na liczbie osób widocznej w podsumowaniu pojawia się okienko, w którym możemy wyświetlić szczegóły aktywności.

zapraszanie użytkowników do polubienia strony

Nie wszyscy użytkownicy, którzy reagują na nasze posty są jednocześnie fanami naszej strony. I takie osoby możemy z tego miejsca zaprosić do jej polubienia.

Nawiązywanie kontaktu z osobami komentującymi posty

Z poziomu strony firmowej nie mamy możliwości skomunikowania się z osobami lubiącymi naszą stronę poprzez Messengera. Istnieje jednak wyjątek. Kontakt taki możemy nawiązać w sytuacji, gdy ktoś skomentuje którykolwiek z naszych postów.

komunikowanie się z osobami komentującymi posty na fb

Obok przycisku Odpowiedz pojawia się również dodatkowy Wiadomość, a my po kliknięciu mamy możliwość nawiązania kontaktu z osobą komentującą. I tutaj pojawiają się dodatkowe możliwości. Gdy podłączymy chatbota do naszego firmowego messengera, może on automatycznie odpowiadać na komentarze na naszej stronie.

Jeśli nie znaliście tych dwóch prostych sztuczek, przetestujcie je na swoich stronach i dajcie znać czy działają. A w kolejnym wpisie pójdziemy o krok dalej i podłączymy do naszego firmowego messengera chat bota, tak żebyśmy nie musieli przeklikiwać się przez wszystkie komentarze.